Povinně zveřejňované informace

Dle zákona č. 106/1999 Sb.

 

1. Oficiální název

Městská část Praha – Vinoř

 

2. Důvod a způsob založení

Městská část Praha – Vinoř vznikla jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 a § 2 zákona č. 367/1990 Sb. o obcích, v platném znění ke dni 23. 11. 1990 a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písm. c/ zákona č. 40/1964 Sb. občanského zákoníku, v platném znění, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.

Posláním Městské části Praha – Vinoř je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu, za podmínek stanovených zákony (zejména hlava sedmá Ústavy ČR a § 35-66 zák. č. 128/2000 Sb. v platném znění o obcích).

Městská část je spravována Zastupitelstvem městské části Praha – Vinoř; dalšími orgány městské části jsou Rada městské části Praha – Vinoř, starosta městské části, Úřad městské části Praha – Vinoř. Do samostatné působnosti městské části patří spravování záležitostí, které jsou v zájmu městské části a jeho občanů, pokud nejde o výkon přenesené působnosti městské části nebo úkoly, které jsou zvláštními zákony svěřeny správním úřadům jako výkon státní správy. Nadřízeným orgánem městské části je Magistrát hlavního města Prahy.

 

3. Organizační struktura

 4. Kontaktní spojení

Kontaktní poštovní adresa a sídlo: Bohdanečská 97, Praha – Vinoř, 190 17

Adresa úřadovny pro osobní návštěvu: Úřad městské části Praha – Vinoř, Bohdanečská 97, Praha – Vinoř, 190 17

Úřední hodiny povinného subjektu:

Pondělí 8:00 – 11:30 12:30 – 18:00
Úterý po tel. dohodě
Středa 8:00 – 11:30 12:30 – 18:00
Čtvrtek po tel. dohodě
Pátek po tel. dohodě

poslední klient vždy nejdéle 15 minut před přerušením nebo ukončením provozu v daný den.

Telefonní čísla: +420 286 851 114

Adresa internetové stránky: https://www.praha-vinor.cz

E-mail: podatelna@praha-vinor.cz

adresa pro doručování dokumentů: Úřad městské části Praha – Vinoř, Bohdanečská 97, Praha – Vinoř, 190 17

ID datové schránky: m5pbt2p

 

5. Bankovní spojení

274 958 902/0300 hlavní činnost

274 959 024/0300 hospodářská činnost (pronájmy, nájmy)

 

6. Identifikační číslo organizace

IČ: 00240982

 

7. Daňové identifikační číslo

DIČ: CZ00240982

 

8. Dokumenty

Schválený a upravený rozpočet

 

9. Žádosti o informace

(místo a způsob, jak získat příslušné informace)

Úřad MČ Praha-Vinoř
ul. Bohdanečská 97
190 17 Praha-Vinoř

telefon: 286 851 114
žádosti lze podat: ústně, písemně, prostřednictvím datové schránky

Žádosti a odpovědi – poskytnuté informace podle zákona č. 106/1999 Sb.:

se podávají výhradně písemně prostřednictvím podání osobně na podatelně úřadu městské části, Bohdanečská 97, nebo prostřednictvím poštovních služeb.

 

10. Příjem žádostí a dalších podání

(kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí)

Žádost o poskytnutí informace podává žadatel ústně nebo písemně a to i prostřednictvím telekomunikačních zařízení (telefon, fax, ).

Písemné žádosti o poskytnutí informace doručené osobně podává žadatel v podatelně úřadu městské části.

Jiná podání (žádost, stížnost, návrh, podnět či jiné dožádání) žadatel může podat pouze písemně na podatelnu úřadu městské části nebo zaslat poštou či datovou schránkou.

Opravné prostředky

(místo, lhůta a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutí povinného subjektu, a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech)

Opravný prostředek lze podat pouze písemně, a to osobně na podatelnu úřadu městské části nebo poštou na adresu:

Úřad MČ Praha-Vinoř
ul. Bohdanečská 97
190 17 Praha-Vinoř

Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti. V odvolání musí být uvedeno jméno a adresa žadatele, jednací číslo rozhodnutí (bylo-li vydáno), který odbor rozhodnutí vydal nebo měl vydat a proti čemu se žadatel odvolává. Speciální formulář pro podávání opravných prostředků není vydán.

 

11. Nejdůležitější předpisy

(přehled předpisů, podle nichž povinný subjekt zejména jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k povinnému subjektu, a to včetně informace, kde a kdy jsou tyto předpisy poskytnuty k nahlédnutí)

Městská část se řídí těmito základními předpisy:

Jmenované zákony, Statut a vyhlášky jsou k nahlédnutí na Úřadu MČ Praha-Vinoř.

Všechny informace lze získat přímo na adrese:

Úřad MČ Praha-Vinoř
Bohdanečská 97
190 17 Praha-Vinoř

telefon: 286 851 114
e-mail: podatelna@praha-vinor.cz

 

12. Sazebník úhrad za poskytování informací

 Sazebník úhrad za poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb.

 

13. Licenční smlouvy

  

14. Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

 

Městská část Praha-Vinoř je  povinným subjektem ve syslu zákona o svobodném přístupu k informacím, je povinno poskytnout všechny informace vztahující se k jeho samostatné i přenesené působnosti, s výjimkou informací:

  • jejichž zveřejnění vylučuje sám zákon
  • utajovaných skutečností
  • informací dotýkajících se ochrany osobnosti a soukromí,
  • informací ohrožujících obchodní tajemství,
  • informací o majetkových poměrech osob, získaných na základně zákona o daních, poplatcích a sociálním zabezpečení
  • vnitřních pokynů
  • personálních předpisů

Důležité právní předpisy, kterými se mimo jiné řídí činnost MČ Praha-Vinoř naleznete ZDE (vložit link)

 

Jak podat žádost o informaci?

Každá fyzická i právnická osoba může žádat o informaci ústně, písemně, nebo elektronicky. 

Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána výhradně:

  • do datové schránky MČ Praha-Vinoř:                     m5pbt2p
  • prostřednictvím e-podatelny MČ Praha-Vinoř:    podatelna@praha-vinor.cz

Neobsahuje-li žádost povinné náležitosti (identifikace žadatele a adresu pro doručování), případně není-li elektronická žádost podána prostřednictvím e-podatelny nebo do datové schránky povinného subjektu, není žádostí ve smyslu tohoto zákona.

Jak se poskytuje informace?

  • Písemně nebo ústně, písemně, popřípadě odkazem na zveřejněnou informaci. 

Jaké náležitosti musí obsahovat žádost?

  • Dotaz musí být jasně formulován, aby bylo zcela zřejmé, jaká informace je požadována. 
  • Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. 

Fyzická osoba je povinna v žádosti uvést:  

  • jméno, příjmení, 
  • datum narození, 
  • adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. 

Právnická osoba je povinna v žádosti uvést: 

  • název, 
  • identifikační číslo osoby, 
  • adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla.  

Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.

Kdy můžete čekat odpověď?

  • Ihned nebo písemně nejpozději do 15 dnů od přijetí podání nebo od upřesnění žádosti. 

Tuto lhůtu lze ze závažných důvodů (např. nutnost vyhledávání údajů v archívech, kompletování dat, atp.) ještě maximálně o 10 dnů prodloužit. 

Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti (do 15 dnů) rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží. 

Jsou žádosti zpoplatněny? 

  • Povinné subjekty jsou v souvislosti s poskytováním informací oprávněny žádat úhradu

Výše úhrady nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Povinný subjekt může vyžádat i úhradu za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací. 

Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady tuto nezaplatí, povinný subjekt žádost odloží. 

Po dobu vyřizování stížnosti proti výši požadované úhrady lhůta úhrady neběží.

Sazebník úhrad nákladů v souvislosti s poskytováním informací naleznete ZDE Sazebník úhrad za poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb.

Nejste spokojen s vyřízením žádosti?

Nedostanete-li odpověď, máte do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro podání informace nebo od doručení rozhodnutí, možnost podat odvolání prostřednictvím MČ Praha-Vinoř k Magistrátu hlavního města Prahy.

Výroční zpráva o poskytnutých informacích za daný rok dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím na Úřadu městské části Praha-Vinoř: