5.3.2008
Zápis z
jednání 4. 3. 2008 na MÚ Praha-Vinoř
Předmět jednání: Navrhovaný projekt
MHD v návaznosti na novou konečnou stanici
Metra B, Letňanská.
Přítomni:
|
p. Švarc,
starosta MČ Vinoř |
|
pí. Vrecionová, starostka Přezletice |
|
p.Hertl, člen komise pro strategický
rozvoj a plánování |
|
p. Prokel ROPID |
|
p. Vyčítal ROPID |
|
p. Reif MHMP |
|
p. Vodrážka DP |
|
p. Štainc DP |
Na úvod byl starostou Švarcem připomenut
postup návrhu MHD:
Duben 2007 – předložen Návrh
dopravního opatření pro Vinoř
- připomínky MČ: nesouhlas kvůli malému
množství spojů, neposílení páteřní linky
259 na trasu B-Vysočanská, noční linka
Důvody: probíhající masová výstavba - do
poloviny 2008 nárůst obyvatel
o 30% (350 nových bytů), 80% využívá spoj
do Vysočan (školy, nemocnice, další
návaznost,…)
Únor 2008 – předloženo ROPIDEM
prakticky definitivní dopravní opatření,
bez
jakéhokoliv předběžného projednání se
samosprávou!
- ohled na původní připomínky MČ: - počet
spojů zůstává stejný, páteřní linka je
úplně vypuštěna….
Starostové Vrecionová a Švarc
konstatují, že je naprosto
neakceptovatelné, aby státní úředník dělal
jakékoliv rozhodování o samosprávných
oblastech, aniž by tuto samosprávu
nepřizval nebo neinformoval o
probíhajících jednání! Je to nepřípustné
nerespektování charty územní samosprávy a
hrubé porušování mezinárodních předpisů.
Navrhovaný stav: nízkopodlažní autobus z
Vinoře, do kterého se pohodlně dostanou
matky s dětmi, senioři a studenti,
převážně jezdící do nemocnice a škol ve
Vysočanech, popř. na trasu B, má končit v
Letňanech a být nahrazen příměstským
kloubovým autobusem 375, intervaly ca.
stejné
Starosta navrhuje logické ukončení 375 v
Letňanech (příměstské oblasti mají spojení
s B na Černý Most) a ponechání 259 do
Vysočan
Výhody: úspora paliva (kloubový autobus má
jistě vyšší spotřebu) a tím i ekonomický
přínos snížení emisí (supící kloubový
autobus estakádou jich má jistě daleko
více) snížení doby nastupování a
vystupování podstatně pohodlnější
cestování převážně seniorů a matek s
dětmi.
p. Hertl se k návrhu přidává, dále
navrhuje evtl. zvážit změnu trasy 185 a
její prodloužení do Vinoře.
Stanovisko DP: preferuje ukončení
příměstských busů na konečné metra,
přepokládá mírné zhoršení bezbariérovosti
oproti stávajícímu stavu, poukazuje na
nedostatečný vozový park
Stanovisko ROPID: nepředpokládá zhoršení
dopravního stavu, omlouvá se za
neinformování městské části při přípravě
tzv. „mezinávrhu“, stejně jako při
přípravě konečného návrhu. Návrh byl
udělán s jeho nejlepším přesvědčením,
vytvoření nového návrhu nepředpokládá.
Slibuje monitorování nové dopravy a
v případě potřeby okamžité posílení, je
třeba brát ohled na příměstskou dopravu a
tarifní řešení.
Závěr: starosta Švarc je přesvědčen, že
pro pražskou regionální dopravu by mělo
být prioritou hájení zájmů jejích občanů,
že do otevření metra jsou ještě 3 měsíce,
a že by mělo co nejdříve proběhnout
jednání za účelem lidem pomáhat – ne jim
zhoršovat současný stav. Navrhuje proto
ještě jednou všechny okolnosti zvážit a
pokusit se vyjít požadavkům samosprávy
vstříc. Akceptuje jakýkoliv nejbližší
možný termín jednání. K tomuto závěru se
připojuje i starostka Přezletic, paní
Vrecionová.
Zapsal,
4.3.2008 12.30 hod.
František Švarc |